İçeriğe geç

Ayıplı Mal Durumunda Ne Yapmalıdır

Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?

Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.

Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Ayıplı mal kaç günde iade edilir?

Kusurlu ifa Tüketici, bu kusuru ifa tarihinden itibaren otuz gün içinde sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, sözleşmeden dönme, hizmeti tekrar kullanma veya bedeli kusur oranında düşürme hakkına sahiptir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Ayıplı maldan kim sorumlu olur?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.

Ayıplı malı nereye şikayet ederim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Araç kusuru davası ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunu da hesaba katmak gerekir.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun “Ticari Mal Satışı ve Takası” başlıklı 23. maddesinin (c) fıkrasında; “Teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satın aldığımız bir ürün bozuk çıktığında ne yapmalıyız?

Tüketici hakları, arızalı, kırık, yırtılmış, son kullanma tarihi geçmiş, ayıplı veya kullanılamaz hale gelmiş mal ve hizmetlere (defolu mal ve hizmetler) karşı ileri sürülebilir. Tüketici; arızalı veya kırık ürünü iade edip parasını alabilir veya arızalı ürünü iade edip yenisi ile değiştirebilir.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün ve hizmetin değerinin otuz bin Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.

Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?

Araçta bir kusur çok sonra fark edilmişse, derhal satıcıyla irtibata geçilmelidir. -Satıcının hileyle gizlediği ve ağır ihmali olduğu bir kusur varsa, derhal şikayette bulunulmalıdır. -Satıcının kasıtlı olarak bir şeyi gizlediğine dair bir kanıt yoksa veya ağır ihmale dayanmayan bir durum varsa, satıcıya karşı itiraz edilemez.

Ayıplı mal satanı nereye şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

TKHK Madde 12 – (1) Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, ayıplı maldan doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkarsa, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Rus Escort